Netwerkplatform

Hoe Influencers te vinden

De invloed is de afgelopen jaren aanzienlijk geweest vanwege de groeiende populariteit van sociale media in vergelijking met andere sociale mediabedrijven. Met de groeiende populariteit van allerlei influencers hebben ze het punt bereikt om deze activiteit professioneel te beoefenen. Je vraagt jezelf af: “Hoe kan ik influencers vinden?”

Allereerst kan het werken met een influencer talloze voordelen opleveren voor uw bedrijf of uw bedrijven. Meer precies, het werken met erkende influencers in uw vakgebied kan de populariteit van uw merk vergroten. Dit laatste kan resulteren in de verkoop van het product of de diensten die u aanbiedt. Altijd in combinatie met het juiste beheer van uw sociale media. Allereerst moeten we definiëren wat influencers precies zijn, net als wat influencer marketing wordt genoemd.

Influencers zijn individuen of groepen mensen achter Instagram-accounts die als experts in een bepaald genre worden beschouwd. Influencer marketing is een vorm van social media marketing. Het verwijst naar alle procedures die u moet volgen om een professionele samenwerking met een of meer influencers tot stand te brengen en uw merk aan hun brede publiek bloot te stellen.

Je belangrijkste doel moet zijn :

Promoot uw producten en diensten aan het grootste publiek dat relevant is voor het genre dat u bedient en overtuig hen van de kwaliteit die u aanbiedt.

Verschillende Soorten Influencers

Social media influencers zijn verdeeld volgens hun publiek in de volgende categorieën::

  • Mega-influencers: met meer dan een miljoen volgers
  • Macro-influencers: met abonnees tussen 500.000 en 1.000.000
  • Mid-level influencers: met abonnees tussen de 50.000 en 500.000
  • Micro-influencers: met abonnees tussen de 10.000 en 50.000
  • Nano-influencers: het totale aantal abonnees is minder dan 10.000

Hoe vind je Influencers? – manier

De meest effectieve manieren om de juiste influencers te vinden en de vraag “Hoe vind je influencers?”zijn de volgende:

Zoeken met Hashtags

Volg via je Instagram-pagina alle trends en hashtags van je thematische ruimte. Dankzij deze verschillende hashtags kun je zien welke influencers een sterke invloed hebben op hun publiek in de verschillende sociale netwerken. U kunt contact opnemen met de beïnvloeders die uw interesse hebben gewekt door het selecteren van de persoonlijke boodschap die voor u beschikbaar is op alle sociale netwerken.

Bekijk de getagged foto ‘ s van uw concurrenten

Zoals elk bedrijf dat altijd een stap voor wil zijn, moet u “industriële spionage” in uw repertoire verrijken. Instagram is het proces van het bijhouden van de bewegingen van uw concurrenten op Instagram. En vooral degenen die al het pad van influencer marketing volgen. Door de inhoud van uw concurrenten die zich bezighouden met dit soort marketing te observeren, kunt u verschillende accounts zien die in de publicatie zijn gemarkeerd. Deze accounts hebben waarschijnlijk een influencer. Als je hem benadert, is er een goede kans dat hij zal instemmen om mee te werken. Het enige geval dat niet de moeite waard is om hem te benaderen, is dat hij een exclusieve overeenkomst heeft met een specifiek merk.

Gebruik YouTube

Youtube is een van de belangrijkste plaatsen waar je kunt beginnen met het zoeken naar de ideale influencers voor je merk. Influencers zijn ook Youtubers, dat wil zeggen, ze hebben daar een kanaal. De meeste mensen die deze dubbele rol hebben, hebben te maken met kwesties die meestal relevant zijn voor een bepaalde hobby. Met het juiste zoekwoord vindt u de protagonisten van de ruimte waarin u geïnteresseerd bent en bereikt u hen via een persoonlijk bericht op Youtube.

Een database of een tool gebruiken

Met behulp van de verschillende databases of tools die beschikbaar zijn op de markt die de beste influencers voor elk genre kunnen onthullen. Dankzij deze tools heeft u toegang tot de gegevens. Zoals de site, de Instagram-pagina en de e-mail van deze influencers, zodat je ze direct kunt contacteren als je dat wilt.

Maak een Google alert aan

Dit creëert in wezen een waarschuwing voor het geval een bericht of een hashtag van uw domein op Internet verschijnt. Daarnaast ben je altijd beschikbaar voor alles wat nieuw is op deze markt en zeker als er een nieuwe influencer opduikt.

Hoe maak je een samenwerkingsvoorstel aan een Influencer?

De belangrijkste kenmerken van een succesvol samenwerkingsvoorstel aan een influencer zijn de volgende: :

Deel je thematische content: Dit doe je door te kiezen voor een influencer die evolueert in dezelfde thematische ruimte en door continue en kwalitatieve content te creëren.
Als maker van kwaliteitscontent legde hij uit dat je altijd met de beste in het veld werkt

Wat te zoeken om een influencer te vinden

Een van de belangrijkste stappen om een lucratief pad in influencer marketing veilig te stellen: het gaat om het vinden van de influencers die je echt zullen helpen meer aantrekkingskracht te krijgen voor het merk.
De belangrijkste elementen waaraan aandacht moet worden besteed, zijn de volgende:

Wees duidelijk in je doelstellingen: afhankelijk van je doel vind je de juiste manieren om met een influencer te werken. De meest voorkomende doelen die je onderweg hebt met betrekking tot, zijn om je merk te communiceren en het aantal abonnees te vergroten.

De juiste Influencer-partner kiezen: de ideale influencer kenmerkt zich door de volgende elementen:

  • Publiek geïnteresseerd in uw diensten: naast de voor de hand liggende gemeenschappelijke interesses met uw influencer, kunt u zijn publiek vergelijken met uw doelgroep dankzij statistieken.
  • De kwaliteit van het volgende publiek: bijzondere aandacht moet worden besteed aan gevallen waarin er onevenwichtigheden bestaan tussen het aantal abonnees en de kwaliteit van de inhoud.
  • De impact van hun publicaties: naast het aantal abonnees dat je potentiële influencer-partner kan hebben, moet je ook de impact zien van de inhoud die ze publiceren (likes, comments, shares).
  • Als je een kleine verbintenis hebt, is dit misschien niet de juiste keuze.
  • Hebben dezelfde waarden als de jouwe: een professionele samenwerking vereist vooral dat beide potentiële partners een gemeenschappelijke manier van denken hebben en zich kenmerken door dezelfde waarden.
  • Een groot verschil in uw waarden met de potentiële nieuwe partner voorspelt waarschijnlijk dat u geen overeenkomsten met hem zult sluiten.
  • Wees authentiek: authentiek in die zin dat hij je passie deelt voor het onderwerp waarin je betrokken bent en dat hij het niet alleen ziet als een manier om veel kapitaal aan te trekken.