Netwerkplatform

Hoe word je een influencer

Een van de vragen die veel mensen zichzelf stellen, vooral de jongste, is “hoe word je een influencer”. Ik weet niet of er een recept voor succes is, omdat ik niet precies weet wat ze denken dat de influencer is en wil zijn.

Wat is een influencer?

Je bent geen influencer. Het is een titel die je wordt gegeven door een derde partij, afhankelijk van het werk dat je produceert en de invloed die je hebt. Daarom is het juister om te zeggen dat de beïnvloeder een effect heeft op de gemeenschap die hem volgt in plaats van op massa ‘ s mensen.

Als een voetballer bijvoorbeeld een grote impact heeft op de fans van zijn team, dan kan hij voor hen een beïnvloeder zijn. Voor zijn niet-voetbalfans of tegenstanders is hij dat niet.

Wat is geen influencer?

De misvatting over influencers, waardoor veel jonge mensen zichzelf zo willen noemen, zijn de voordelen die ze lijken te hebben. En omdat ” kijken “een grotere verleiding is dan” zijn”, is het eerste wat lijkt en” verblindt ” het aantal abonnees dat bekende influencers meestal hebben.

Het aantal volgers betekent echter niet dat je een influencer bent. Misschien hadden goede influencers in sommige gevallen, en iets eerder, veel abonnees, maar dit was een beloning voor hun werk. Niet om hun taak te volbrengen. Dus het grote aantal abonnees instelling gewoon niet houden.

Bovendien zijn velen op zoek naar manieren om geld te verdienen met de abonnees die ze hebben. Dat betekent dat je ze op een bepaalde manier uitbuit om geld te verdienen. Een potentiële influencer heeft dit niet in gedachten, althans niet op een directe manier. Dus als je een” influencer ” wilt zijn om meer te verdienen, begin je met volledig verkeerde doelen en een basis.

Ten slotte is er de indruk dat een influencer veel winst heeft, die niet noodzakelijkerwijs financieel is. Dat wil zeggen relatiegeschenken, uitstapjes, verblijven in luxe hotels, glamour, enz. Dit is niet waar.

Als iemand een publieke figuur is, is het (meer) logisch om een deel van het bovenstaande te hebben, maar zeker niet in de mate die je zou verwachten. Maar dit heeft niets te maken met het zijn van een influencer, maar met het zijn van een publieke figuur. En het is heel gebruikelijk dat publieke figuren veel volgers hebben.

Hoe word je een influencer

Op basis van het bovenstaande, Hoe word je tegenwoordig een influencer? het had inmiddels moeten beseffen dat je niet zo wordt, want dit is niet een beroep dat je kiest. Nu, als we de titel Een beetje veranderen en het wordt “hoe kan iemand de titel van influencer winnen?”dan zal er misschien iets gebeuren.

Influencers zijn wat ze denken dat ze zijn, invloedrijke mensen. Mensen die verantwoordelijk zijn voor hun daden omdat ze percepties vormen door wat ze zeggen.


We kunnen dus geen influencer worden genoemd omdat het mensen motiveert om een product of dienst te kopen. Daar adverteert hij door gebruik te maken van externe factoren (hij kan een publieke figuur zijn, een acteur, een journalist of een bekende TV- / radioprogramma hebben).

Maar hij zal gekwalificeerd zijn als een beïnvloeder als hij door wat hij doet, degenen die hem volgen helpt iets te bereiken. En dit iets wordt niet gemeten in materiële goederen.

Wat maakt een influencer

De Influencer kan zijn Volgers helpen hun perceptie over een delicaat onderwerp te veranderen. Om bewust te worden van iemand anders. Ze kunnen ontvankelijker worden voor absolute dingen. Dit kan hen helpen hun zelfvertrouwen te verbeteren. Vertrouw meer op hun capaciteiten. Of geef ze wat ze nodig hadden en wie ze zochten om een beslissende stap in hun leven te zetten. En dit alles vormt karakter en percepties.

Het aantal volgers betekent niets. Maar het betekent wel iets als zelfs maar één persoon zijn leven ten goede heeft veranderd vanwege het effect dat bepaalde influencer op hem heeft gehad.

Als iemand de volwassenheid heeft en het bovenstaande kan beantwoorden, is niets specifieks nodig. Het enige wat hij nodig heeft is zichzelf zijn. Met zijn woorden op sociale netwerken kan hij mensen aantrekken die hem interessant vinden.

Kijk maar naar wat influencers doen-degenen die percepties vormen. Ze gebruiken de media om hun boodschap over te brengen, om ervoor te zorgen dat het resultaat van de boodschap een mooie positieve invloed heeft. Het helpt ook bij het persoonlijke merkimago dat ze opbouwen. En geleidelijk aan groeit hun aantrekkelijkheid.