Netwerkplatform

Influencer Marketing Wat is het en hoe wordt het gebruikt?

Heb je je ooit afgevraagd wat influencer marketing is, je hebt er iets over gehoord, maar in dit artikel gaan we het hebben over wat het is, hoe het wordt gebruikt, de voordelen en enkele concepten om het onderwerp beter te begrijpen.

Influencer Wat is het hoe wordt het gebruikt?

Laten we eerlijk zijn of niet, het overkomt ons allemaal. We zien onze vrienden naar het buitenland reizen, in restaurants eten en zelfs stijlvolle kleding dragen, we denken: “Ik wil het””of je nu naar een ander land gaat of niet, veel van de beslissingen die je in het dagelijks leven neemt, zullen afhangen van de mensen om je heen. Waarom? Omdat we een sociale soort zijn, hebben de omgeving waarin we leven en de mensen met wie we communiceren een enorme impact op onze identiteit en ons werk.

Wat is influencer marketing?

Influencer marketing is gebaseerd op het feit dat een bedrijf overtuigende mensen in specifieke gemeenschappen inhuurt. Influencers kunnen dus bijdragen aan een groep mensen in het besluitvormingsproces. Maar vertrouwen gebruikers deze profielen echt? Geloof je hun mening? Kunt u hen adviseren? De activiteit van influencer marketing bestaat uit het aantrekken van beroemde persoonlijkheden die consumenten beïnvloeden door middel van specifieke marketingactiviteiten.

Influencer marketing Wat is dat eigenlijk?

Influencer marketing kan worden gedefinieerd als een samenwerkingstechniek door bedrijven en mensen die in bepaalde secties zijn geaccrediteerd of geloofwaardig, omdat ze op deze manier elkaar ten goede komen door samenwerking. Om deze reden moet u specifieke en stabiele relaties met deze mensen opbouwen in de marketingtechniek van uw vakgebied, omdat elke dag meer consumenten of invloedrijke kopers meer rechten hebben op de bestemming dan de waarde van hetzelfde merk.

Hoe werkt het?

Zoals elk proces volgt de influencer markt verschillende basisstappen :

Doelen stellen en meten: typisch maar belangrijk. Denk na over wat Ik wil bereiken? Door de verkoop te verhogen, de merkpositionering te verbeteren of nieuwe producten te lanceren, is wat u definieert essentieel om het pad te bepalen dat u volgt.

Zodra je je bewust bent van je doelen. Hoe deze toe te passen op de strategie? om u te helpen indicatoren vast te stellen die u kunnen helpen in uw bedrijf.

Identificeer uw influencers en neem contact met hem op s: als u op zoek bent naar een breed scala aan onderwerpen, zoek dan naar bekende mensen die uw merk op natuurlijke wijze kunnen identificeren en hen uitnodigen om een unieke ervaring met het merk te hebben, zodat ze het echt kunnen aanbevelen.

Als je een balans wilt vinden tussen vertrouwen en bereik, zoek dan online naar “experts” die gezaghebbend zijn over kwesties met betrekking tot je merk en nodig ze uit om deel te nemen. Creëer de beste ervaring, omdat de beste opinieleiders alleen de merken aanbevelen waarmee ze zich echt identificeren en hun reputatie kunnen verbeteren.

Evaluatie, evaluatie en herevaluatie: voortdurend toezicht houden op de inhoud, impact en rendement van investeringen die influencers verspreiden. Ik analyseer de resultaten om de verwezenlijking van de doelstellingen te evalueren.

3 benaderingen voor influencer marketing

Het lijdt geen twijfel dat het erg belangrijk is om influencers in te huren, omdat je aandacht moet besteden aan de details van hun werking en de kwaliteit van hun uiterlijk online. Naast het onderzoeken van dit aspect van de techniek moet ook een actieplan worden ontwikkeld. Begrijp dat consumenten een actieve rol spelen in influencer marketing. Nu zullen we drie belangrijke kwaliteiten laten zien voor redeneren en het ontwikkelen van een influencer marketingstrategie :

Ontmoet de consument: de koper is je startpunt, het is het startpunt waarmee je wilt slagen en je relatie wilt verbeteren. We moeten denken dat influencers slechts een manier zijn om te slagen in communicatie. Met deze aspecten in gedachten, probeer te bepalen welke inhoud het meest wordt gebruikt door het publiek, welke sociale netwerken het meest worden gebruikt en welke online persona ‘ s het meest worden gewaardeerd door uw gebruikers.

Motiveer influencers in teamwork: sommige relaties die de motivatie van influencers kunnen verbeteren, bieden hen evaluatieproducten aan die hun publiek ten goede komen (zoals beloningen en goodies), waardoor ze kunnen deelnemen aan methoden en commentaar kunnen geven op acties.

Definieer doelstellingen: zoals bij elke marketingtechniek is het belangrijk om de doelstellingen te identificeren die inherent zijn aan het inhuren van influencers. Dit maakt het mogelijk om de met de campagne behaalde resultaten beter te controleren.

Ontdek de beste sleutels om een goede strategie te creëren :

Minimaliseer de schade zoveel mogelijk. De reclame van uw merk moet natuurlijk zijn, zodat consumenten de campagne niet afwijzen.

Het merk moet deel uitmaken van de context van de influencer, waardoor consumenten de indruk krijgen dat het merk deel uitmaakt van het leven van de influencer.

Zoek naar influencers die aan het merk zijn gekoppeld, wat betekent dat uw gebruikers dezelfde doelen of interesses hebben.

Bestudeer het publiek van de influencers met wie je gaat werken: hun leeftijd, hun geografische locatie en hun “interactie” met de volgers.

Identificeer de behoeften van de merken die worden beïnvloed en bied oplossingen voor deze behoefte

De boodschap moet zo opdringerig mogelijk zijn, dus ik stel voor om het te doen in de taal en toon van de communicatie van de beïnvloeder.

Influencer marketing en voordelen

Er is gezegd dat elk social media-account duizenden volgers heeft, in theorie zal dit uw informatie naar iedereen kunnen verspreiden en daarom zal uw informatie veel meer beginnen te verspreiden. Als je merkt dat er veel influencers zijn die interactie hebben met het publiek. Elke foto kan duizenden likes en meer views hebben.

Verbeter reputatie en vertrouwen

Het lijdt geen twijfel dat het woord invloed ons zal vertellen over de voordelen die we kunnen verkrijgen. Het is duidelijk dat als één persoon de beslissing om een andere persoon te kopen kan beïnvloeden, de relatie tussen uw merk en beïnvloeders positief zal zijn en u zal helpen het vertrouwen van sitegebruikers te winnen. Maak contact met mensen die een positief beeld hebben van de doelmarkt, waardoor ze de kans krijgen om uw product te promoten. Influencers overtuigen alleen het publiek om het te proberen, maar zodra ze dat doen, hangt het alleen af van de kwaliteit van uw artikel of service.

Beter rendement op investeringen

Er wordt gezegd dat dankzij het gebruik van influencers de verbinding tussen investering en investeringsrendement aanzienlijk is verbeterd, maar dit zou niet de regel moeten zijn. Als je het meeste uit deze strategie haalt, krijg je zeker een beter rendement, waarschijnlijk omdat je weet hoe je influencers moet kiezen op basis van je publiek.

Eenvoudig te meten resultaten

Ja, in elke internetruimte kunnen de resultaten van activiteiten eenvoudig worden gemeten, inclusief het werk van influencers en sociale media. Vergeet niet dat je heel specifieke doelen voor jezelf moet stellen voordat je de resultaten kunt meten. Vraag jezelf eerst af welke influencers je wilt en wat ze hopen te bereiken met de investeringen die je eerder hebt gedaan.

Hoe plan je influencer marketing technieken?

Voordat je influencer marketingtactieken ontwikkelt, moet je minstens één website of een YouTube-kanaal hebben. Uiteraard zijn dit de belangrijkste tools die u zult gebruiken en u wilt dat gebruikers ze correct bezoeken. Zonder een van deze opties is er geen samenwerking en resultaat, zo simpel is het.

Ben je van plan om het te doen?

Je denkt waarschijnlijk dat deze vraag nutteloos is omdat de meeste mensen zullen zeggen dat je wilt verkopen. De wens om te verkopen is echter niet genoeg; niet iedereen wil verkopen, dit moet duidelijk zijn. Je moet nadenken over hoe je producten, diensten of een persoonlijk merk kunt verkopen, voor het geval dat. In dit opzicht kan niemand je helpen, omdat het alleen gebaseerd is op je idee en de parameters die influencers gebruiken om je te helpen.

Brand content

Influencers zijn gemakkelijk te vinden met een paar tips, maar wat echt belangrijk is, is om influencers te creëren die hoogwaardige inhoud aanbevelen en aantrekken die hun publiek leuk vindt. Vind en analyseer goed de ideeën van uw doelgroep die u zullen helpen marketingstrategieën voor influencers gemakkelijker te implementeren.

Marketingacties die kunnen worden uitgevoerd met influencers

De influencer marketing activiteiten die bedrijven kunnen ontwikkelen zijn zeer gevarieerd:

Levering van producten

Een van de acties is dat het merk bepaalde producten naar influencers stuurt voor promotie, deze producten zijn vooraf geselecteerd en voldoen aan de eisen van de doelgroep van het merk en attributen die door het merk zelf kunnen worden geïdentificeerd.

Deelnemen aan evenementen

Een ander aspect van influencer marketingactiviteiten is deelname aan evenementen zoals productdistributie, wat een manier is om de zichtbaarheid te vergroten. Dit is een goed idee in de volgende situaties:

Je hebt een storytelling-methode; marketingtechnologie stelt je in staat om de verbinding met je publiek te versterken door de boodschap, waardoor de waardepropositie die je door het verhaal overbrengt, wordt versterkt, waardoor het merk het kan onthouden en begrijpen.
We creëren een zeer goed evenement, dat wil zeggen, het heeft een productiebudget, we bieden een onvergetelijke ervaring, er is geen probleem met het product en persoonlijke informatie wordt uitgenodigd volgens onze doelen.

Gesponsorde publicaties

Deze strategie bestaat uit het publiceren van influencer publicaties die specifieke producten promoten. We praten meestal over de eigenschappen, voordelen, enz. Voorheen was deze methode alleen van toepassing op blogs, maar nu staat elk netwerk het toe.

Merkambassadeur

Een van de invloedrijke marketingactiviteiten met uitstekende resultaten voor zichtbaarheid is het creëren van merkambassadeurs of merkambassadeurs. Dit zijn influencers die al heel lang met het merk werken. Naast het weergeven van artikelen op sociale netwerken die al naar hen zijn verzonden, vertegenwoordigen ze ook afbeeldingen van merken tijdens specifieke evenementen en feesten. Ze kunnen zelfs hun abonnees voorzien van gepersonaliseerde kortingscodes om producten of diensten via hen te kopen.

Kortingscode

We hebben het over de beroemde kortingscode, dat is de commerciële activiteit van een influencer, die bestaat uit het maken van een merk van gepersonaliseerde kortingscodes en contact opnemen met de betreffende influencers. Zodra ze deze code hebben ontvangen, zullen influencers zich wenden tot hun sociale media om de vlaggenschipproducten of merken te herkennen.
Tegelijkertijd biedt het zijn abonnees dankzij zijn merkloyaliteit de mogelijkheid om van deze kortingen te profiteren.

Betaalmethode

Bij influencer marketing activiteiten, maar ook bij regelmatige advertentiebetalingen op social media, gebruiken we een influencer imago dat beter aansluit bij onze waarden en onze waardepropositie beter ondersteunt. Deze technologie wordt vaak ontwikkeld wanneer een merk een groot budget heeft voor zijn reclame-en marketingactiviteiten en het doel is om invloedrijke afbeeldingen te gebruiken om zijn mediaplan te verbeteren.

5 voordelen van dit soort marketing

Managers, ondernemers en marketingmanagers hebben vaak vragen over de influencer markt. een van de vragen die de geest van professionals het meest afleidt, zijn de voordelen: is het de moeite waard om te investeren in influencers? Het feit is dat het niet alleen de moeite waard is, maar het is ook een van de strategieën die de meeste resultaten opleveren. Als u echter nog steeds twijfelt, zodra u het gebruik ervan hebt begrepen, zullen we u hier een aantal voordelen bieden die u zonder woorden zullen achterlaten.

Vergroot het vertrouwen in het merk

Volgers vertrouwen op de meningen van influencers omdat ze deel uitmaken van de Gemeenschap, “dezelfde taal” spreken en de smaak en behoeften van het publiek begrijpen. In sommige gevallen is de afstand tussen een volger en een influencer zo klein dat mensen ze als vrienden beschouwen. Dus als influencers aanmoedigen of uitnodigen om een bepaald object of dienst te gebruiken, denken hun volgers dat ze goede redenen hebben om dit te doen.

Effectief de doelgroep bereiken

Vertrouw je bij het bestuderen van een bepaald artikel meer op de reclame van het merk of de mening van je vrienden? De meeste mensen hebben de neiging om te reageren op de beoordeling van een andere gebruiker om meer vertrouwen te winnen. In dit uitgangspunt is de beïnvloedingsmarkt de basis. Dankzij de implementatie is het mogelijk om de doelgroep te bereiken door de meningen van mensen met een sterke invloed te herkennen.

Marktaandeel vergroten

Kleine en grote bedrijven die zich willen onderscheiden, provinciale merken die hun activiteiten willen uitbreiden en andere soorten bedrijven kunnen dit soort marketing gebruiken en hun marktaandeel succesvol vergroten. Dit is mogelijk omdat influencers het vermogen hebben om de effectiviteit van het merk te verbeteren en ook omdat deze influencers een groot aantal volgers hebben op sociale media.

Invloed op koopgedrag

Veel mensen denken dat de influencer markt alleen wordt gebruikt om het merk te promoten, wat een grote fout is. De wijze van aankoop en conversie wordt ook beïnvloed door de meningen van de betrokkenen. Als gevolg hiervan kan de communicatie van influencers het koopproces van kopers gemakkelijk mobiliseren.

Verrijk uw digitale aanwezigheid

Natuurlijk zijn de voordelen aspecten die gewoon van invloed zijn op het belang van het gebruik ervan. In dit geval worden ze het belangrijkste motief voor het toepassen van influencer marketing in influencer marketing technieken.

Na het leren van zeer belangrijke informatie over influencer marketing, is het tijd om de keuze van influencers te bespreken om inhoud te promoten. Dit is geen onmogelijke taak, integendeel, wanneer u over de relevante informatie beschikt, is de taak veel gemakkelijker. Naast het verkrijgen van relevante gegevens is het ook nuttig om enkele methoden te overwegen. Dus stelden we een vraag om je eraan te herinneren:

Identificeer influencers in de sector van uw bedrijf

Bestudeer zijn werk en bespreek zijn gedrag met zijn volgelingen.

Analyseer uw online publiek

Bevestig dat de ingehuurde influencer zal werken aan de voorgestelde opdracht