Netwerkplatform

Social Media Marketing

Social media marketing is een krachtig hulpmiddel geworden om uw publiek te leren kennen, een bedrijf of uw merk te ontwikkelen en inkomsten te genereren.

Er is echter een dunne lijn tussen het gebruik van sociale media voor persoonlijke redenen en het gebruik ervan voor professionele redenen, en helaas zien bedrijfseigenaren die lijn soms niet. Hier zijn 5 dingen die een bedrijf niet zou moeten doen met behulp van sociale netwerken om zijn producten of diensten te promoten.

Alleen publicatie van reclamemateriaal

Sommige ondernemers vinden dat een professioneel social media-account alleen moet worden gebruikt om hun bedrijf te promoten. Je publiek gebruikt sociale media niet om alleen directe verkoopberichten te ontvangen. Simpel gezegd, gebruikers van sociale media leven niet te wachten op onze reclameboodschappen. Hoe dan ook, Facebook-advertenties en Google-advertenties ontvangen elke dag een groot aantal dergelijke berichten.

Ze gebruiken sociale media om te communiceren, plezier te hebben, te vergeten, enz. Zelfs als ze het gebruiken om iets te zoeken, willen ze het in hun eigen tempo doen en niet onder druk. Als u alleen verkoopberichten plaatst en geen nuttige en informatieve inhoud biedt, kunnen ze uw pagina verlaten of uw updates uitschakelen.

Het algoritme van de meeste sociale netwerken berekent verschillende factoren om je berichten wel of niet aan iemand te laten zien. Als hij geen interesse meer toont in uw inhoud, dat wil zeggen dat er geen beruchte verbintenis is, is de kans groot dat hij niet ziet wat u downloadt.

Ongepaste inhoud plaatsen

Niet al je volgers op sociale media zijn aanhangers van dezelfde groep en niet iedereen heeft dezelfde politieke opvattingen. Ze komen ook uit verschillende religies, nationaliteiten en sociale achtergronden.

Het is ongepast dat uw bedrijf betrokken is bij geschillen die verband houden met politieke, religieuze of andere Geschillen. Geloof me, je wilt geen gesprek beginnen over onoplosbare sociale of nationale problemen. In zo ‘ n gesprek wint niemand, en uiteindelijk is iedereen fanatieker dan in het begin. Dit is de zekerste manier om uw bedrijf negatief te karakteriseren voor kwesties die geen verband houden met het onderwerp.

Het aanbieden van inhoud met betrekking tot uw bedrijf is een veilige gok.

Niet-gerelateerde cross-display

Facebook Instagram met Facebook Instagram kun je je updates kopiëren naar je Twitter-account en met Instagram kun je je updates op Facebook of Twitter plaatsen. Hoewel cross-posting tijd bespaart en een geweldige manier is om actief te blijven op de beste sociale mediasites, zijn er momenten waarop uw inhoud niet zoveel overeenkomt met een bepaald platform als met een ander. Facebook Instagram Facebook Instagram een amateurvideo of-foto is bijvoorbeeld geschikt voor Facebook, maar niet voor LinkedIn of Instagram.

Zorg er dus voor dat uw inhoud de functies heeft die u nodig hebt om de interesse van uw publiek te wekken in het platform waarop u het wilt publiceren. Dit betekent niet dat je per se cross-posting zult vermijden, maar zorg ervoor dat je originele inhoud overeenkomt met de specifieke sociale media.

Opmerkingen/ berichten negeren

Een van de belangrijkste doelen van het regelmatig bijwerken van onze sociale media-accounts is betrokkenheid, dat wil zeggen interactie met gebruikers. Reacties op je publicaties of je content in het algemeen dragen bij aan je hoge ranking op de eerste pagina van Google (SEO). Bovendien zien de Vrienden van je volgers op sociale netwerken wat je downloadt en kunnen ze communiceren.Zo wordt uw bedrijf vervolgens gepresenteerd aan een compleet nieuw publiek. Het is daarom van vitaal belang om met hen in contact te komen.

Daarom, als uw abonnees reageren op updates, vragen stellen of een opmerking achterlaten, is het noodzakelijk dat u op zijn minst reageert op hun opmerking. Ze laten een opmerking achter of stellen een vraag omdat ze met uw bedrijf willen communiceren. 71% van de consumenten die een sociale media-ervaring hebben gehad met een bedrijf, zal het waarschijnlijk aanbevelen aan anderen. Negeer ze niet.

Optimaliseer je Facebook pagina

Facebook biedt veel verschillende sjablonen voor bedrijfspagina ‘ s. Dit model is als het creëren van een mini-site op het Facebook-platform. E-commerce sites kunnen een winkel maken op hun Facebook-pagina. Bekijk deze sjablonen en zorg ervoor dat u de sjabloon kiest die bij uw bedrijf past en degene die het zal helpen verkopen te genereren en nieuwe klanten te winnen.

Een ander belangrijk element op uw Facebook-pagina en alle media is om ervoor te zorgen dat de sectie “Over Ons” is ingevuld. Deze informatie optimaliseert uw bedrijf voor zoekopdrachten op het platform. Het helpt consumenten ook te begrijpen wat u doet, wat u verkoopt en waar u zich bevindt. Zorg ervoor dat alle basisinformatie in deze sectie is ingevoerd. Geef mensen alle informatie die ze nodig hebben om je te vinden en met je samen te werken.

Wat u moet doen

Het gebruik van sociale media om uw bedrijf te promoten en de omzet te verhogen, is niet zo eenvoudig als het plaatsen van een amateurfoto of-video. Social media is een serieuze marketingtool en het kost tijd en kennis om het correct te gebruiken. Als ze correct worden gebruikt, ziet uw bedrijf het rendement op deze investering.